Cheeeeese is an international branding agency with a strong focus on premium brands, an agency made up of 100% of creatives. We craft great brand identities and both their physical and digital expressions. With offices in Paris, Madrid, Geneva, Rio de Janeiro and São Paulo, we work with a global perspective, using a unique approach: happy branding.
Our philosophy is based on the following elements: 1. A concept: design in direct. We erase interference between clients and designers: no delay manager, no profitability director, no head of complexity. A client and a designer, connected and working together to maximize efficiency, reactivity and mutual happiness, both 100% present at every step of the creative process. As a result, the agency proves to be more creative more reactive, and more affordable 2. An international team: the happy team . Our in-house creatives work as a unique team over our five offices (Paris - Madrid - Geneva - Rio de Janeiro - Sao Paulo), always connected via Skype. Every brief is submitted to at least 3 offices to foster emulation and creativity, and provide our clients with the most diverse and original proposals.
3. The hopscotch: Because branding must be fun and as simple as a smile, our reflection method lies upon a simple concept understood by everyone worldwide, the hopscotch. Its 8 local and international steps (brand audit - worldwide benchmark - creative workshop - happy idea - brand platform - brand identity - brand physical expression - brand digital expression) allow you to tackle every aspect of your brand creation, progressively and with a lot of flexibility.
//
Cheeeeese est une agence de branding internationale spécialisée sur les marques globales et premium. Une agence composée à 100% de créatifs. Nous créons des marques, leurs identités et leurs expressions physiques et digitales.
Notre travail s'articule autour d'une approche unique : le happy branding, basé sur les éléments suivants:
1. Un concept: le design en direct. Lors du processus créatif, nous effaçons toute interférence entre clients et designers : pas de manager du retard, pas de directeur du profit, pas de complexificateur en chef. Simplement, un client et un designers, connectés et travaillant ensemble pour maximiser l'efficacité, la réactivité et le bonheur mutuel, tous deux présents tout au long des différentes étapes. Le résultat, une agence plus créative, plus réactive, plus abordable. 2. Une équipe internationale : la happy team. Nos créatifs travaillent comme une seule équipe depuis nos 5 bureaux de Paris, Madrid, Genève, Rio de Janeiro et São Paulo, en connection permanente via Skype. Chaque brief est soumis à au moins trois pays pour favoriser l'émulation et la créativité, et fournir à nos clients les propositions les plus originales et les plus variées.
3. La marelle : Parce que le branding doit être fun et simple comme un sourire, notre méthode de création repose sur une concept simple et compris partout, la marelle. Ses 8 étapes locales et internationales (brand audit - worldwide benchmark - creative workshop - happy idea - brand platform - brand identity - brand physical expression - brand digital expression) vous permettent d'aborder tous les aspects de la création de votre marque, progressivement et avec beaucoup de flexibilité.